Şubat 2023 tarihinde GSO teleskobumla çektiğim M101 Fırıldak Gökadasının fotoğrafından bir kaç ay sonra Japon bir amatör astronom Mayıs ayında yaptığı kıyaslamada Galakside bir süpernova bulunduğunu tespit etti. Tüm dünyanın ilgisini çeken bu olaydan sonra ben de yeniden M101 gökadasını çektim ve süpernovayı tespit ettim. İşte aşağıda her iki çekimim ve süpernova 2023ixf.

Görüntülerden soldaki daha önce burada paylaştığım GSO 8″ teleskobuyla çektiğim hali. İkinci görüntü ise Celestron EdgeHD 8″ teleskobum ile Mayıs – Haziran 2023 arası tespit ettiğim görüntüler.

Yorum bırakın

Merhaba!

Ben Okan Doğu. Eski bir Ses Mühendisi. 20 sene Müzik piyasasında yer aldıktan sonra artık emekli olup Astrofotoğrafçılığa merak sardım ve bu sitede de ilk günlerden itibaren yaptığım fotoğrafları paylaşıyorum. Çekimlerimi ilk olarak Facebook Türk Amatör Astronomi Grubu ve İnstagram sayfamda paylaşıyorum.

Blog Takibi

Yeni çekimlerimden öncelikle haberdar olmak için kaydolun.

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın